Xiaomi, Tesla ve Nio’ya meydan okuyan SU7 EV’yi tanıttı
Xiaomi Corporation, Perşembe günü yapılan bir başvuruda duyurduğu ilk EV’si SU7’nin piyasaya sürülmesiyle resmi olarak elektrikli araç (EV) pazarına girdi. Şirket, 2024 yılı Şubat ayında resmi olarak satışa sunulması beklenen aracın seri üretimine Aralık ayında başlayacak.
SU7 serisi, BAIC Group’un off-road bölümü tarafından BAIC’in otomobil üretim yetkinliği kapsamında üretilen standart modeli ve daha gelişmiş SU7 Pro ve Max versiyonlarını içerir. Gerçek üretim sürecini Xiaomi’nin kendi fabrikası üstlenecek. Bu araçlar Tesla ve Nio gibi büyük oyuncularla doğrudan rekabet edecek ve aşağıdakiler gibi etkileyici özellikler sunacak:
- 210 km/sa (130 mil/sa) azami hız – United Automotive Electronic Systems ve Suzhou Inovance Automotive tarafından sağlanan motorlarla tek ve çift motorlu versiyonlar – Tek motorlu versiyonun taşıma kapasitesi 1.980 kg, çift motorlu versiyonun taşıma kapasitesi 2.205 kg taşıma kapasitesi. Tek motor için 220 kW ve çift motor için 275 kW + 220 kW güç seçenekleri.- BYD’nin LFP aküleri standart SU7 modeline güç verirken, Pro ve Max versiyonlarında CATL’nin Li-ion üçlü aküleri kullanılır.- Otonom sürüş yetenekleri için opsiyonel Gelişmiş LiDAR sensörleri ve aktif arka kanat gibi özellikler.
Xiaomi’nin elektrikli araç alanındaki iddialı hamlesinin sinyali ilk olarak Mart 2021’de, on yıl içinde 10 milyar dolarlık bir yatırım planının parçası olarak 1,38 milyar dolarlık ilk yatırımla verildi. Analist Ming-Chi Kuo, Xiaomi’nin SU7 serisinden 50.000 ila 60.000 adet sevk etmeyi hedeflediğini tahmin ediyor. Şirket, otonom sürüş teknolojisi, kapsamlı bir yazılım ekosistemi ve hızlı şarj özellikleri gibi özellikleri içeren 300.000 RMB’nin (~ 41.425 $) altında bir fiyat noktası hedefliyor.
Elektrikli araçlara yönelik bu stratejik genişleme aynı zamanda Xiaomi’nin “İnsan X Araba X Ev” ekosistem konseptini de tanıtıyor. Xiaomi, HyperOS işletim sistemini elektrikli araçlarına ve akıllı telefonlarına entegre ederek kullanıcılar için kusursuz bir deneyim yaratmayı hedefliyor. Bu girişim, Xiaomi’yi, son zamanlarda Çin’deki satışları yıllık bazda yüzde 11 oranında düşen Tesla gibi diğer büyük elektrikli araç üreticileriyle doğrudan rekabete sokuyor.
Bu makale yapay zeka desteğiyle oluşturulmuş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.